Hvilken reklamasjon har jeg på produktet mitt?
Løsning
Som forbruker har du 5 år reklamasjonstid på hvitevarer og 2 år på slitasje- og plastikkdeler.
Som leverandør dekker vi kostnader for feil og mangler som er i henhold til forbrukerkjøpsloven. Det vil si der hvor det er påvist feil eller mangel som er "iboende" ved levering av produktet vil kostnadene for utbedring av feil i sin helhet dekkes av leverandør. Derimot der hvor ingen feil kan påvises, ved brukerfeil og feil utenfor leverandørs ansvar, dekkes ikke påløpte kostnader av leverandør.
Hvis du som forbruker vil bruke garantien og hevder at et bestilt produkt er feil, må du informere Electrolux om dette innen rimelig tid fra feilen ble oppdaget.
Electrolux forbeholder seg retten til å kreve et inspeksjonsgebyr i tilfeller der et produkt ikke viser seg å ha en mangel dekket av garantien eller retten til å klage. Du som forbruker vil bli varslet om denne avgiften før undersøkelsen starter.
Det er visse situasjoner der garantien ikke gjelder, for eksempel hvis du har vært uaktsom eller brukt produktet til andre formål enn det det var ment for.
For å kunne påberope deg garantien, er det viktig at du kan vise at du kjøpte produktet på electrolux.no elelr aeg.no. Husk derfor å lagre kjøpsbevis, for eksempel ordrebekreftelse og mottak.
Opplever du problemer med produktet ditt, vennligst kontakt kundeservice på e-post kundeservice@electrolux.no eller telefon 22 72 24 00. Service på hvitevarer kan også bestilles via denne linken: https://www.electrolux.no/support/repairs/